Placeholder image

مقالات مرتبط

بهترین ورزش‌ها زمان سرماخوردگی کدامند ؟

ورزش در هنگام سرماخوردگی (راهکارها و پیشنهادات)

ورزش در زمان سرماخوردگی نیاز به توجه ویژه دارد. به طور کلی، فعالیت‌های ورزشی ملایم می‌توانند برای افرادی که دارای سرماخوردگی هستند مناسب باشند، اما در عین حال باید به علائم و شدت بیماری توجه کرد. در صورت وجود سرماخوردگی، بهتر است فعالیت‌های ورزشی را به میزانی کاهش داد که بدن دچار استرس نشود. افراد باید به علائم فیزیکی خود دقت کنند و اگر حالت خستگی یا ناراحتی شدید دارند، بهتر است کاملا استراحت کنند تا بدن برای بهبود و بازیابی دوباره فرصت داشته باشد. همچنین باید به آب‌ میوه‌ها و مایعات بیشتری که بدن نیاز دارد، توجه کرد تا از نقاط ضعف بدن جبران کند.

بهترین ورزش‌ها زمان سرماخوردگی

هنگام سرماخوردگی، ورزش‌هایی که کمترین فشار و استرس را به بدن وارد می‌کنند مناسب‌اند. برخی از مثال‌های ورزش‌هایی که می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

پیاده روی

پیاده‌روی در زمان سرماخوردگی به شما اجازه می‌دهد با یک سرعت متناسب و با تمرکز بر تنفس، حرکت کنید. این نوع ورزش فشار کمتری روی بدن وارد می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا بدون تحمیل فشار زیاد، حرکت کنید. با تمرکز بر روی تنفس و نحوه قدم زدن، این فعالیت می‌تواند به تسریع فرآیند بازیابی شما از سرماخوردگی کمک کند. همچنین، انجام پیاده‌روی آرام می‌تواند احساس آرامش و راحتی بیشتری را به شما بدهد، زیرا شما فشار زیادی به بدنتان وارد نمی‌کنید و این می‌تواند در بهبود حالت عمومی شما کمک کند.

ورزش در زمان سرماخوردگى

یوگا

تمرینات یوگا در هنگام سرماخوردگی و روش‌های آرامشی شامل حرکات و تمریناتی هستند که باعث آرامش بدن و ذهن می‌شوند. این فعالیت‌ها از طریق تمرکز بر تنفس، حرکات آرام و کند، و تمرینات کششی و تقویتی انجام می‌شوند. آنها به شما کمک می‌کنند تا با استرس و فشار روزمره بهتر مقابله کنید و بهبود تنفس و گردش خون را تسهیل می‌کنند. وقتی که درگیر سرماخوردگی هستید، انجام تمرینات یوگا یا آرامشی می‌تواند به شما کمک کند تا بدن را آرام کرده و احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید. این تمرینات معمولا فشار زیادی بر روی بدن وارد نمی‌کنند و به شما اجازه می‌دهند به آرامی و با تمرکز، حرکات انجام دهید که می‌تواند در بهبود علائم سرماخوردگی و کاهش استرس کمک کند.

ورزش در زمان سرماخوردگى

استراحت فعال

استراحت فعال یک روش است که در آن، با استفاده از تکنیک‌های مختلف، فشار و استرس بدن کاهش می‌یابد. این تکنیک‌ها اغلب به وسیله تمرینات متنوعی انجام می‌شوند که به طور مستقیم به کاهش تنش‌های عضلانی و عصبی کمک می‌کنند. با انجام این نوع تمرینات، بدن فشار کمتری تجربه می‌کند و این می‌تواند در بهبود علائم سرماخوردگی و کاهش استرس کمک کند. مثلا برخی از تکنیک‌ها روی آرامش و کاهش تنش‌های عضلانی، تمرکز دارند و این امر می‌تواند به بهبود علائم و خستگی ناشی از سرماخوردگی کمک کند.

تمرینات تنفسی

تمرینات تنفسی در زملن سرماخوردگی می‌توانند شامل تمرینات تنفس عمیق، آرام و تمریناتی با الگوهای خاص باشند که هدف آن‌ها بهبود تنفس و کاهش برخی از علائم سرماخوردگی است. این تمرینات معمولا با استفاده از تنفس عمیق و آرام، همراه با تمرکز بر روی نحوه و شیوه تنفس انجام می‌شوند. این نوع تمرینات می‌توانند به افزایش اکسیژن‌رسانی به بدن کمک کرده و بهبود جریان خون و افزایش سطح انرژی شما منجر شوند. همچنین، با کمک به تمرینات تنفسی می‌توانید برخی از علائم ناشی از سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی یا سرفه را کاهش دهید و به تسهیل تنفس و رفع احساس نفس سنگین کمک کنید.

علائم مهم در سرماخوردگی برای ورزش

سرماخوردگی در بین افراد معمولا علائم مشابهی دارد. در ادامه این مقاله از ساتیا اسپرت به برخی از این علائم اشاره می‌کنیم که با وجود کدام یک از آن‌ها مانعی برای ورزش کردن وجود ندارد و در صورت وجود کدام یک از علائم سرماخوردگی نباید ورزش کنید.

ورزش در زمان  سرماخوردگی

سرماخوردگی ملایم با گرفتگی بینی یا درد کمی گلو

با داشتن علائم بالای گردن، همچنان می‌توانید ورزش کنید. ممکن است انرژی خوبی داشته باشید که می‌توانید از آن برای ورزش استفاده کنید. فقط به محیط ورزشی خود توجه کنید چرا که با این علائم می‌توانید دیگران را عفونت‌زا کنید. پیشنهاد می‌شود در زمان سرماخوردگی به سراغ یک تمرین در خانه یا فضای باز بروید تعداد زیادی از مردم در اطراف نباشند. اما اگر علائم شما شدیدتر شود (مانند سختی گلو برای بلعیدن یا صحبت کردن به دلیل درد گلو)، بهتر است استراحت کنید.

درد گوش: اگر درد گوش شما ملایم است و احساس خیلی ناراحت‌کننده‌ای ندارید، ممکن است بتوانید ورزش کنید. اگر این درد تأثیر چندانی بر انرژی شما نگذاشته باشد، بهتر است ورزش را متوقف نکنید، اما پیشنهاد می‌شود آن را درمان کنید تا وضعیت بدتر نشود. اگر می‌خواهید در هوای سرد پیاده‌روی یا دویدن کنید، مناسب است لایه‌لایه لباس بپوشید تا درد گوش شما بدتر نشود.

تب (هر دو نوع کم و شدید): وقتی شما تب دارید، بدنتان به مراقبت ویژه بیشتری نیاز دارد. این نشان می‌دهد که بدن شما واقعا در تلاش است تا با هر چیزی که در حال مقابله با آن است، روبرو شود. حفظ این نکته مهم است که ورزش منجر به افزایش استرس و همچنین ایجاد بیماری‌های اصلی می‌شود که می‌تواند به التهاب سیستمی منجر شود. در این حالت، بهتر است استراحت کافی داشته باشید زیرا تب می‌تواند منجر به وخیم‌تر شدن حال شما منجر شود.

سرفه مؤثر یا مکرر: توصیه برای ورزش کردن یا نکردن هنگام داشتن سرفه بسته به نوع سرفه‌ای که شما دارید، متفاوت است. اگر شما سرفه کوچکی دارید، شاید ناشی از آبریزش بینی باشد یا فقط برای پاک سازی گلویتان زیادی سرفه می‌کنید و بدن شما واقعا عفونت‌زا نیست، بنابراین ورزش در باشگاه ورزشی می‌تواند مفید باشد. اگر شما به طور قابل توجهی سرفه می‌کنید و هرگونه دشواری در تنفس را تجربه می‌کنید، شما نباید ورزش کنید به ویژه از انجام تمرینات سنگین خودداری کنید.

عفونت معده و مشکلات گوارشی: در حالی که شما به طور فعال بدترین علائم این مشکلات را تجربه می‌کنید (احساس تهوع، استفراغ، اسهال و درد شکم)، ورزش نکنید، به ویژه اگر شما دچار خشکی بدن هستید. زمانی که علائم شما بهبود می‌یابد، شاید فقط یک بار در روز مشکل داشته باشید، می‌توانید یک تمرین با شدت بسیار پایین انجام دهید. یک جلسه کششی یا جریان یوگای کوتاه در خانه گزینه‌های عالی هستند.

علائم آنفولانزا: سعی نداشته باشید که با آنفولانزا ورزش کنید، آنفولانزا شامل علائمی از جمله تب بالا، سردرد، درد عضلانی، گرفتگی سینه و سایر علائم اصلی باشد که احتمالاً باعث محدود شدن شما به تختخواب می‌شود. فقط به بدن خود اجازه بدهید استراحت کند تا بتوانید بهبود پیدا کنید. آنفولانزا علائم شدیدی مانند تب بالا، سردرد شدید و دیگر علائمی مثل درد عضلانی و گرفتگی سینه را ایجاد می‌کند که باعث محدود شدن کامل فعالیت‌های روزمره می‌شود. توصیه مایسور این است که به بدنتان اجازه دهید استراحت کافی داشته باشد تا بتوانید بهبود یابید.

علائم التهاب مجاری ادراری: با پیشرفت عفونت مجاری ادراری، می‌توانید ورزش خود را تنظیم کنید. در روز اول از علائم التهاب مجاری ادراری و در صورت داشتن تب یا حس سوزش، بهتر است از ورزش خودداری کنید. در این زمان است بهتر است استراحت کنید، مایعات بیشتری بنوشید و به پزشک مراجعه کرده و درمان شوید. اگر روز دوم یا سوم مصرف آنتی‌بیوتیک هستید و احساس بهبود می‌کنید و همچنین آب می‌نوشید، پیشنهاد می‌شود که یک تمرین با شدت کم انجام دهید.

ورزش در  زمان سرماخوردگی

چگونه سرماخوردگی بر توانایی ورزش کردن شما تأثیر می‌گذارد؟

سرماخوردگی می‌تواند با مجموعه‌ای گسترده از علائم همراه باشد و همه آن‌ها به نحوی کمی متفاوت بر توانایی ورزش کردن شما تأثیر می‌گذارند. اما یک عامل مشترک وجود دارد: زمانی که شما سرماخوردگی دارید، بدن شما برای مقابله با آن به سرعت به وضعیت بیش از حد فعالیت درآمده و این باعث احساس خستگی شما می‌شود. این می‌تواند به معنای کاهش قدرت و استقامت عضلات باشد، که نتیجه‌اش این است که در یک جلسه ورزشی، احساس خستگی و خستگی بیشتری نسبت به حالت عادی خود داشته باشید.

آیا هنگام سرماخوردگی باید ورزش کنیم یا نه؟

ورزش کردن هنگام سرماخوردگی یک مسئله مورد بحث است. در برخی موارد، استراحت و آرامش برای بهبود اولویت دارد. هنگامی که علائم شما شدید و شامل تب بالا، سردرد شدید یا سایر علائم ناراحت‌کننده است، ورزش کردن ممکن است وضعیت شما را بدتر کند. اما در شرایطی که علائم نسبتاً ملایم هستند، ورزش کردن می‌تواند به بهبود سریع‌تر کمک کند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که ورزش ملایم می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و به تسریع فرآیند بهبودی کمک نماید. اما باید به نکاتی مانند نوع و شدت علائم، وضعیت عمومی بدن، و مشورت با پزشک توجه کرد. در نهایت، استفاده از زمان استراحت و گوش دادن به بدن در صورت لزوم بسیار مهم است تا به بهبودی کامل دست یابیم.

برند ساتیا اسپرت تولیدات لباس‌های ورزشی زنانه با کیفیت و متنوع را با هدف حمایت از تولید داخل ارائه نمود و با توجه به اوضاع معیشتی مردم، تمام تلاشمان بر این بوده که بتوانیم اقتصادی‌ترین قیمت‌ها را با بالاترین کیفیت برای محصولات در نظر بگیریم و لازمه این امر هم حذف واسطه‌های موجود در بازار بود تا بتوانیم در این شرایط با هزینه ای معقول، کیفیتی که حق مصرف کننده می‌باشد را برای محصولات ورزشی خود داشته باشیم.

آدرس دفترمرکزی: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، نبش کوچه نوروزی، جنب بانک پاسارگاد، پلاک ۱۹۶۵، ساختمان صدف، طبقه ۴، واحد ۱۱

همه درگاهای بانکی

تمامی درگاه‌های پرداخت

اینماد

دارای نماد اعتماد