Placeholder image

مقالات مرتبط

شوزبگ چیست + انواع شوزبگ و کاربرد آن

اگر ورزشکارید و به وسایل کاربردی ورزشی علاقه‌مند هستید، پس حتما باید یک شوزبگ مناسب تهیه کنید. شوزبگ یکی از وسایل و تجهیزات ورزشی است که در چند سال اخیر به دلیل کاربردی بودن، بسیار مورد استفاده ورزشکاران قرار گرفته است. شوزبگ‌ها بسته به نوع و کاربرد به چندین دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها در ساتیا اسپرت خواهیم پرداخت.

شوزبگ چیست؟

در پاسخ به سوال شوزبگ چیست؟ باید بگوییم شوزبگ به معنی کیف مخصوص کفش می‌باشد. یک کوله بندی که میتوان از آن برای حمل وسایل ورزشی به ویژه کفش و کتونی ورزشی استفاده کرد. در اکثر باشگاه‌های ورزشی، ورزشکاران به خصوص بدنسازان اجازه ورود به محیط باشگاه با کفش محیط بیرون را ندارد و باید از کفش مخصوص به رشته ورزشی خود استفاده نمایند. برای جلوگیری از کثیف شدن وسایل دیگر در کمد و یا لاکر، و همچنین جلوگیری از بوی نامطبوع کفش، می‌توان از یک شوزبگ استفاده کرد.

کاربرد شوزبگ

هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز خود نسبت به خرید شوزبگ اقدام کند. آن‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع تولید می‌شوند. شوزبگ‌ها کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد :

شوزبگ چیست

کاربرد شوزبگ برای کوه نوردی

اگر کوه نوردی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنید پس احتمالا شما نیز برای صعود به قله از دو یا چندین کفش مختلف برای پیمایش کوهپایه‌ها و سنگنوردی تا زمان رسیدن به قله، استفاده می‌کنید. در صورتی که فقط یک کوله پشتی به همراه دارید. قرار دادن کفش استفاده شده داخل کوله پشتی، در کنار دیگر وسایل دیگر و خوراکی‌های موجود در کوله پشتی کوه نوردی، باعث آلوده شدن آن‌ها خواهد شد. اینجاست که با استفاده از یک شوزبگ و قرار دادن یک یا چند کفش در آن میتوان از آلوده شدن وسایل دیگر جلوگیری کرد. شوزبگ‌ها به دلیل خصوصیت ضد آبی و ضد عبور رطوبت می‌توانند از خیس شدن کفش‌های کوه نوردی در برف ارتفاعات و قله‌ها جلوگیری کرده و مانع خیس شدن کفش شوند.

کاربرد شوزبگ در سفر

یک شوزبگ اگرچه وسیله ساده‌ای به نظر می‌رسد اما برای کسانی که به تیپ و استایل خود اهمیت زیادی می‌دهند و می‌خواهند همیشه کفش‌های مرتب و سالمی داشته باشند ضروری است. یک شوزبگ می‌تواند برای افرادی که مرتب در حال سفر هستند، یک وسیله بسیار مفید و کاربردی باشد که مزایای متعدد و گوناگونی دارد.

محافظت از کفش‌های شما

از کفش‌های خود در برابر آسیب‌های احتمالی مراقبت کنید. از مهم‍ترین دلایل خرید یک شوزبگ حفاظت از کفش است. در هنگام سفر و جابه‌جایی، عواملی مانند گرد و خاک، کثیفی، رطوبت، خط و خش و میتوانند به کفش‌ها آسیب برسانند و باعث کوتاه شدن طول عمر آنان شود. در این موقعیت استفاده از یک شوزبگ میتواند مانند یک سپر برای کفش‌های گران قیمت یا منحصربه‌فرد شما عمل کند و تضمین کند که در طول سفر و جابه‌جایی آسیبی به کفش شما نخواهد رسید.

سازمان‌دهی به ساک یا چمدان شما در طول سفر

اگر شما نیز به سبک سفر کردن علاقه‌مند هستید، باید نکته سازمان دهی وسایل داخل ساک یا چمدان خود را جدی بگیرید. اگر میخواهید از نامرتب بودن و آشفتگی داخل چمدان خود جلوگیری کنید، نباید کفش‌ها را مستقیم داخل آن قرار دهید. چون مستقیم قرار دادن آن‌ها میتواند باعث شود برای پیدا کردن وسایل دیگر نظم کل چمدان یا ساک شما را برهم زند. شوزبگ می‌تواند برای حفظ نظم داخل ساک مسافرتی نقش بسزایی داشته باشد. با قرار دادن کفش‌های خود داخل شوزبگ‌ها، آن‌ها را ازخوراکی‌ها، وسایل الکترونیکی، لباس‌های تمیز و ... جدا کنید. اگر وسایل از هم متمایز باشند، می‌توانید بدون مشکل کفش‌ها و سایر وسایل خود را در داخل کیف مسافرتی خود پیدا کنید.

شوزبگ چیست

حفظ بهداشت و پاکیزگی در طول سفر

کفش‌ها به دلیل اینکه در فضای باز استفاده و پوشیده می‌شوند، میتوانند حامل باکتری‌ها، میکروب‌ها و به طور کلی آلودگی باشند. اگر کفش‌ها را با وسایل دیگر در یک محیط قرار دهیم، آلودگی به وسایل دیگر نیز انتقال پیدا میکند. استفاده از یک شوزبگ میتواند از انتقال آلودگی، میکروب‌ها و کثیفی به لوازم بهداشتی، لباس‌های تمیز و دیگر وسایل شما جلوگیری کرده و آن‌ها تمیز و بهداشتی نگه دارد.

استفاده بهینه و صرفه جویی در فضای کیف مسافرتی

شوزبگ‌ها جوری طراحی شده‌اند که میتوانند به مسافران برای صرفه جویی در فضا کمک شایانی داشته باشند جوری که میتوان از تمام فضای چمدان یا کیف استفاده بهینه کرد. شوزبگ یک راه حل کاربردی برای نگهداری کفش‌ها و سازمان دهی ‌آن‌ها در کیف مسافرتی می‌باشد و فضای کیف یا چمدان را برای قراردهی سایر وسایل و ملزومات سفر شما آزاد میسازد.

کاربردی و مورد استفاده برای وسایل دیگر در طول سفر

اگرچه عمده استفاده و کاربرد شوزبگ‌ها برای کفش‌ها می‌باشد اما میتوان از آن‌ها برای وسایل دیگری نیز استفاده کرد. به دلیل اینکه شوزبگ‌ها اغلب به شکل کیسه یا کوله‌های بنددار هستند از آن‌ها میتوان برای هرچیزی استفاده کد. به عنوان مثال از شوزبگ‌ها میتوان برای جدا کردن لباس‌های کثیف از لباس‌های تمیز در طول سفر، قرار دادن جوراب‌ها، دمپایی‌ و لوازم پلاستیکی استفاده کرد.

شوزبگ چیست

انواع مختلف شوزبگ‌ها

شوزبگ‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به ویژگی‌ها و نوع نیاز کاربر به چندین دسته تقسیم میشوند. از انواع مختلف آن‌ها می‌توان به شوزبگ‌های بند کشی، زیپ‌دار، ضد آب اشاره کرد.

شوزبگ‌های کشی

اگر به دنبال یک شوزبگ ساده و سبک برای یک جفت کفش هستید، شوزبگ‌های کشی گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. ویژگی ظاهری بارز این نوع از شوزبگ‌ها بند کشی که در بالای آن‌ها برای بستن شوزبگ قرار دارد، می‌باشد. شوزبگ‌های کشی عموما از جنس پلی استر، نایلون، پنبه ارگانیک درست می‌شوند. به دلیل بسته شدن آن‌ها، مثل یک کیسه از کفش و یا کتونی شما محافظت می‌کنند و چون سبک هستند در کنار سهولت برای حمل و نقل از کفش نیز محافظت میکنند. این دسته از شوزبگ‌ها به دلیل جنس منعطف خود، در صورت عدم استفاده از آن‌ها قابلیت جمع شدن را دارند.

شوزبگ‌های زیپ‌دار

این نوع از شوزبگ‌ها به دلیل داشتن زیپ برای بسته شدن ورودی، محافظ قوی‌تری برای جلوگیری از گرد و غبار و خاک و رطوبت هستند. جنس این نوع، از پلی استر و یا نایلون محکم می‌باشد که مقاومت زیادی در برابر پارگی و سایش دارد. از مزیت‌های این نوع میتوان به این موضوع اشاره کرد که به دلیل داشتن زیپ محکم، از باز شدن تصادفی و آسیب دیدن کفش محافظت و جلوگیری کرد.

شوزبگ چیست

شوزبگ‌های آویزدار

همانطور که از اسم این نوع مشخص است، از این نوع از شوزبگ‌ها برای آویزان کردن آن‌ها از کیف یا کوله‌ها مثلا در هنگام کوهنوردی یا پیاده‌روی‌ها با کوله پشتی استفاده می‌شود. در مواقعی که فضای شما برای حمل و نقل وسایل دیگر فضای کمی در اختیار دارید، این نوع از شوزبگ‌ها میتوانند یک انتخاب عالی باشند.

شوزبگ‌های مخصوص چکمه

شوزبگ‌های مخصوص به چکمه نوع خاصی از آن‌ها هستند که برای حمل چکمه‌های بلند مثل چکمه‌های سوارکاری‌ چکمه‌های برفی و یا چکمه‌های پیاده روی مناسب می‌باشند. بسته به قد چکمه‌ها، قد شوزبگ نیز تغییر می‌کند. این نوع از شوزبگ‌ها با قد چکمه و بوت تطبیق پیدا می‌کنند و حمل این نوع از کفش‌ها را برای کاربر آسان خواهند کرد. از مزیت‌های این نوع میتوان به جلوگیری از خم شدن چکمه و بوت و آسیب ندیدن آن‌ها در هنگام حمل و نقل کفش اشاره کرد.

از کجا می‌توان شوزبگ مناسب تهیه کرد؟

شما می‌توانید بسته به نوع نیاز و انتظار خود، از فروشگاه‌های وسایل و تجهیزات ورزشی معتبر شوزبگ مناسب برای خود را خریداری کنید. شوزبگ‌ها نیز مانند تمامی وسایل و تجهیزات دیگر جنس با کیفیت و بی کیفیت دارند که نوع بی کیفیت آن خاصیت ضد آب بودن را دارا نیستند؛ و یا نوع زیپ و کش استفاده شده در آن‌ها مرغوب نیستند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است، کفش‌ها بخش مهمی از استایل شما هستند؛ برای محافظت از آن‌ها یک شوزبگ مناسب تهیه کنید.

برند ساتیا اسپرت تولیدات لباس‌های ورزشی زنانه با کیفیت و متنوع را با هدف حمایت از تولید داخل ارائه نمود و با توجه به اوضاع معیشتی مردم، تمام تلاشمان بر این بوده که بتوانیم اقتصادی‌ترین قیمت‌ها را با بالاترین کیفیت برای محصولات در نظر بگیریم و لازمه این امر هم حذف واسطه‌های موجود در بازار بود تا بتوانیم در این شرایط با هزینه ای معقول، کیفیتی که حق مصرف کننده می‌باشد را برای محصولات ورزشی خود داشته باشیم.

آدرس دفترمرکزی: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، نبش کوچه نوروزی، جنب بانک پاسارگاد، پلاک ۱۹۶۵، ساختمان صدف، طبقه ۴، واحد ۱۱

همه درگاهای بانکی

تمامی درگاه‌های پرداخت

اینماد

دارای نماد اعتماد