Placeholder image

مقالات مرتبط

راهنمای جامع لباس‌ ورزشی مخصوص پیاده روی 2024

لباس ورزشی مناسب پیاده روی کدام است؟

پیاده روی برای سلامتی فواید بسیار زیادی برای سلامتی ما دارد. پیاده روی کمک زیادی به تنظیم متابولیسم، کنترل وزن، کنترل قند خون و کنترل سطح کلسترول میکند. با توجه به گزارش کارشناسان، یک پیاده روی سریع میتواند در هر مایل 100 کالری بسوزاند. اگر قصد کاهش وزن دارید به شما توصیه میکنیم برنامه پیاده روی را در کنار رژیم غذایی مناسب بگنجانید.از فواید دیگر پیاده روی میتوان به بهبود عملکرد اندام قلبی و عروقی اشاره کرد. باید بدانید به عنوان یک ورزش هوازی، پیاده روی باعث تندتر شدن ضربان قلب شده و با افزایش ضربان قلب خون غنی از اکسیژن از طریق ریه به ماهیچه‌ منتقل خواهد شد.

یک برنامه پیاده روی مداوم و همیشگی سبب کارآمدتر شدن قلب و ریه‌ها شده و هم‌چنین پیاده روی عنصر اصلی توانبخشی‌های پزشکی از جمله برنامه‌های توانبخشی قلبی می‌باشد.پیاده روی مناسب از نظر روانشناسی میتواند با تولید اندورفین که یک آرامبخش طبیعی است باعث ایجاد حس خوب، کاهش افسردگی، اضطراب و از بین بردن استرس شود.و اما لباس مناسب پیاده روی که یکی از انواع ورزش‌های ارزان و راحت است کدام است؟ پیاده روی یکی از رشته‌های ورزشی است که نیازی به تجهیزات زیادی ندارد. شما می‌توانید هر لباسی بپوشید و در هنگام از شبانه روز به پیاده روی بروید. اما اگر یک لباس مناسب برای پیاده روی به تن داشته باشید قطعا این کار برایتان راحت‌تر و لذت بخش‌تر خواهد بود.

در ادامه قصد داریم شما را با لباس وررزشی مخصوص پیاده روی مانند کفش مناسب برای پیاده روی، شلوار مناسب آشنا کنیم.

لباس با حجاب ورزشی

کفش مناسب برای پیاده روی

بر کسی پوشیده نیست که کفش مناسب نه در هنگام پیاده روی بلکه برای تمام طول روز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما برای پیاده روی اهمیت این موضوع چندین برابر میشود.اگر می‌خواهد تکنیک‌های صحیح پیاده‌روی را بدون آسیب دیدن انجام دهید، حتما از کفش یا کتانی ورزشی مخصوص پیاده روی استفاده کنید. به زبان ساده‌تر کفش یا کتانی ورزشی ابزار اصلی پیاده روی هستند. اگر بدون ابزار مناسب شروع به پیاده روی کنید، احتمال اینکه در طول انجام پیاده روی آسیب دیده و در دفعات بعدی نیز این آسیب دیدگی را بیشتر و شدیدتر کنید بسیار زیاد است.

انتخاب کفش یا کتانی ورزشی مناسب برای پیاده روی یک نکته بسیار ساده و آسان است اما به دلیل نادیده گرفتن اهمیت این موضوع، بسیاری از افراد از آسیب‌های قابل پیشگیری رنج میبرند.هر حرکتی که در طول راه رفتن پاها انجام می‌دهند بر روی سایر قسمت‌های بدن نیز تاثیر میگذارد. کفشی برای پیاده روی استاندارد و مناسب است که قوس پا، انگشتان پا و پاشنه پا در آن احساس راحتی کنند. کفش ایده‌آل برای پیاده روی باید امکان یک پیاده روی نرم را برای شما فراهم کند.

اکثر کفش‌های مخصوص دویدن (running shoes) با تمامی معیارهای لازم برای پیاده روی مطابقت دارند و تقریبا برای تمامی افرادی که به پیاده روی علاقه‌مندند مناسب هستند.کفش‌ها همیشه باید به شما احساس راحتی بدهند. با پاهای خود به خوبی رفتار کنید. از قدیم گفته‌اند پا قلب دوم است بنابراین از بودجه خود برای خرید کفش کم نکنید. کفش مناسب برای پیاده روی تنها هزینه واقعی لازم برای این ورزش است.

کفش مناسب پیاده روی

جوراب مناسب برای پیاده روی

به دلیل تعریق پاها در هنگام پیاده روی، به جهت حفظ بهداشت پا، توصیه میشود در هنگام پیاده روی از جوراب‌های ورزشی مناسب برای راه رفتن استفاده کنید. این نوع از جوراب‌ها از مواد خشک ساخته میشوند و به دلیل اینکه رطوبت پوست پا را از بین میبرند، از تاول زدن پا بر اثر پیاده روی‌های طولانی و تا حد زیادی از ایجاد بوی نامطبوع بر اثر عرق کردن پا جلوگیری می‌کنند.جوراب‌های مناسب برای پیاده روی اغلب به شکل ساق‌دار بلند یا کوتاه در بازار موجود هستند تا لایه پشتی کفش یا کتانی شما، قسمت پشت پا را اذیت نکند.

هم‌چنین جوراب مناسب برای پیاده روی به دلیل پارچه محکم تر آن نسب به سایر جوراب‌های معمولی، از سر خوردن پا در کفش و یا کتانی جلوگیری می‌کند و از شما در برابر آسیب دیدن و یا پیچ خوردن مچ پا در هنگام راه رفتن و پیاده‌ روی محافظت خواهد کرد.بنا به توصیه سازمان  کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، برای حفظ بهداشت پا بعد از پیاده روی های روزانه بهتر از جوراب خود را برای دفعات بعدی تعویض کرده و آن را بشویید.

جوراب مناسب پیاده روی

لباس مناسب برای پیاده روی

لباس مناسب و مخصوص پیاده روی باید طوری باشد که شما در تمام مسیر احساس راحتی داشت و با آن بتوانید آزادانه و بدون محدودیت حرکت کنید. لباس پیاده روی شما نباید خیلی تنگ باشد تا دامنه حرکتی پاها یا بازوهای شما را محدود کند.توصیه ما به شما این است که در هر آب و هوایی برای پیاده روی از لباس‌هایی استفاده کنید که خاصیت عرق گیری دارند؛ زیرا لباس های نخی به سرعت خشک نمیشوند و میتوانند در تغییر شرایط آب و هوایی سبب ایجاد بیماری شوند.

لباس مناسب پیاده روی

شلوار مناسب برای پیاده روی

از شلوارهای محکم و راحت برای پیاده روی استفاده کنید. شما باید برای راه رفتن شلواری را انتخاب کنید که تنگ نباشد و بتوانید در آن به راحتی و آزادانه حرکت کنید و این شلوار دامنه حرکتی شما را محدود نکند.شلوارهای ضد تعریق و ضد رطوبت برای پیاده روی بسیار پرکاربرد هستند که معمولا از پلی استر، پشم مصنوعی و یا پنبه برای تولید این نوع از شلوارها استفاده میشود. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که شلوارهای جی و یا کتان گزینه‌های مناسبی جهت پیاده روی‌های طولانی نیستند.

تن پوش مناسب برای پیاده روی

بسته به سلیقه خود، شما میتوانید از یک تی‌شرت آستین کوتاه، تاپ و یا پیراهن آستین بلند برای پیاده روی استفاده کنید. جنس لباس برای پیاده روی بهتر است از جنس پلی‌استر، پنبه، نایلون که عرق‌گیر هستند باشد.

یک ژاکت گرم یا گرمکن ورزشی برای پیاده روی

گرمکن‌های ورزشی لباسی هستند که در هوای سرد فصول پاییز و زمستان برای گرم نگه داشتن بدن ورزشکاران استفاده می‌شوند. اولین نکته برای خرید یک گرمکن ورزشی مناسب جنس آن است. یک گرمکن ورزشی ایده‌آل برای پیاده روی باید از جنس الیاف انعطاف‌پذیر و نرم باشد. این گرمکن‌های ورزشی باید خاصیت ضد تعریق داشته باشند تا با تبخیر مایعات از تعریق شدید در هنگام ورزش و یا پیاده روی جلوگیری کند. ورزشکاران از گرمکن‌های ورزشی استفاده میکنند تا در هنگامی که احساس گرما کردند، با خارج کردن آن به حفظ تعادل دمای بدن خود کمک کنند.

پیاده روی در فصول سرد

کلاه‌های لبه دار مناسب پیاده روی

یک کلاه لبه دار در هنگام پیاده روی می‌تواند باعث شود تا شما از مسیر پیاده روی خود لذت برده و تابش آفتاب مایع رنجش شما نشود. باید بدانید که سر نسبت به بقیه اعضای بدن سریعتر نسبت به گرما و افزایش دما واکنش نشان می‌دهد. پس انتخاب کلاهی از جنس پارچه‌های قابل تنفس میتواند گزینه مناسبی برای پیاده روی شما باشد.انجام هر ورزشی با پوشیدن لباس مناسب آن قطعا راحتتر خواهد بود. پیاده‌روی ورزش کم هزینه‌ای است که به تناسب اندام کمک زیادی خواهد کرد.

 

کلاه ورزشی

لباس پیاده روی در فصل پاییز و زمستان

در هوای سرد به خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان به صورت لایه لایه لباس بپوشید. لایه لایه لباس پوشیدن در هوای سرد به شما این امکان را می‌دهد که اگر بعد از شروع پیاده روی احساس گرما کردید، یک لایه از لباس‌ها را کم کنید. در هوای سرد میتوانید یک تی شرت ورزشی پوشیده و برروی آن یک یک گرمکن و یا ژاکت ورزشی به تن کنید. اگر هوا در فصل پاییز یا زمستان ابری یا بارانی بود، میتوانید از گرمکن یا کاپشن‌های ورزشی ضد آب استفاده کنید تا باران نتواند جلوی ورزش کردن شما را بگیرد.

 

 

برند ساتیا اسپرت تولیدات لباس‌های ورزشی زنانه با کیفیت و متنوع را با هدف حمایت از تولید داخل ارائه نمود و با توجه به اوضاع معیشتی مردم، تمام تلاشمان بر این بوده که بتوانیم اقتصادی‌ترین قیمت‌ها را با بالاترین کیفیت برای محصولات در نظر بگیریم و لازمه این امر هم حذف واسطه‌های موجود در بازار بود تا بتوانیم در این شرایط با هزینه ای معقول، کیفیتی که حق مصرف کننده می‌باشد را برای محصولات ورزشی خود داشته باشیم.

آدرس دفترمرکزی: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، نبش کوچه نوروزی، جنب بانک پاسارگاد، پلاک ۱۹۶۵، ساختمان صدف، طبقه ۴، واحد ۱۱

همه درگاهای بانکی

تمامی درگاه‌های پرداخت

اینماد

دارای نماد اعتماد