Placeholder image

مقالات مرتبط

لیست وسایل مورد نیاز باشگاه بدنسازی 1402

بدنسازی یکی از فعالیت‌هایی است که نیازمند تمرکز، تلاش و تجهیزات مناسب است. داشتن تجهیزات مناسب در طول تمرینات بدنسازی می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد داشته باشد. اگر فیلم «رونی کلمن: پادشاه» را دیده باشید، شاید فکر کنید برای رشد عضلات نیاز به ‌کشیدن وزنه‌های خیلی سنگین  دارید. در حالی که مطالعات نشان می‌دهند تمرینات با وزنه سنگین برای ساخت عضلانی قدرت‌مند ضروری است دارند اما استفاده از تجهیزات مناسب همراه با تمرین‌های کمی سبک‌تر نیز می‌تواند به پرورش اندام شما کمک کند. در این مقاله از وبلاگ ساتیا اسپرت به بررسی بهترین تجهیزات مورد نیاز برای بدنسازی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تا به طور موثرتر و کارآمدتر به تقویت عضلات، افزایش استحکام و رشد مناسب عضلانی برسید.

کش مقاومتی

بندهای مقاومتی هم می‌توانند در مسیر ساخت عضله نقش مهمی داشته باشند. بندهای مقاومتی ابزار فوق‌العاده‌ای هستند برای انجام ست‌های نهایی که باعث خستگی کامل عضله می‌شوند. علاوه بر این، بندهای مقاومتی می‌توانند چالش منحصربه‌فردی را به تمریناتی که قبلا با آن‌ها آشنا شده‌اید، اضافه کنند. بهترین مثال اینکار، حرکت اسکوات با بار بند مقاومتی است. بندهای مقاومتی همچنین یک ابزار ایده‌آل برای استفاده همزمان با بندهای محدود کننده جریان خون هستند. همانطور که گفته شد، تمرین با محدود کردن جریان خون نیازمند یک درصد بسیار کمتر از حداکثر یک بار تمرین عادی شما است، معمولاً در حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد. بندهای مقاومتی مناسب برای این کار هستند. می‌توانید از بندهای مقاومتی به همراه بندهای محدود کننده جریان خون استفاده کنید تا اندازه عضلاتتان را به حداکثر برسانید و در عین حال تأثیر کمتری بر روی بافت های اتصالی و مفاصل داشته باشد.

کش مقاومتی

پد اسکات

یک پد اسکات می‌تواند گردن شما را نجات دهد به معنای واقعی کلمه. با طراحی ارگونومیک برای توزیع یکنواخت وزن بر روی شانه‌ها، پد اسکوات در روزهای بار زنی سنگین بهترین دوست شما خواهد بود. همچنین می‌توانید از پد اسکوات به عنوان یک پد هیپ برای تمریناتی که نیاز به وزن بر روی شانه‌های شما دارند مانند پلانک استفاده کنید.پد اسکات به دو دلیل  ضروری است که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

دلیل اول: پد اسکات از استخوان و بافت حساس در پشت گردن شما محافظت می‌کند. اگرچه فرم صحیح اسکوات موجب قرار گرفتن نوار باربل در ناحیه ترپ ها می‌شود، ما همه تجربه لحظاتی را داشته‌ایم که نوار باربل از دستمان خارج شده است. پد اسکوات می‌تواند جلوی خسارت به نوار باربل را بگیرد.دلیل دوم: پد اسکات می‌تواند فشار گردن از باربل باریک را کاهش دهد. این امکان را به شما می‌دهد که بیشتر بر روی فرم و اجرای تمرین خود تمرکز کنید.

پد اسکات

لباس ورزشی

لباس مناسب در ورزش بدنسازی با اهمیت بسیاری همراه است. لباس‌های مناسب به شما اجازه می‌دهند تا در طول تمرینات خود راحتی و آسایش بیشتری را تجربه کنید. این لباس‌ها باید انعطاف‌پذیری کافی داشته باشند تا در حین حرکات ورزشی، شما را محدود نکنند. همچنین مهم است که از لباس‌هایی استفاده کنید که توانایی تنفس پوست را داشته باشند و بتوانند عرق را به خوبی جذب کرده و خشک کنند. همچنین، استفاده از لباس‌های مناسب ورزشی به شما اعتماد به نفس بیشتری در طول تمرین می‌دهد و بهترین شرایط را برای بهره‌وری حرکات بدنسازی فراهم می‌کند.

ست ورزشی جذاب

محافظ زانو یا زانوبند

بدنسازی می‌تواند روی زانوهای شما فشار زیادی بیاورد، به ویژه اگر به طور منظم بیش از ۸۰٪ از حداکثر تکرار خود را در حین اسکوات، پله‌زنی و تکانه‌های قدمی استفاده کنید. محافظ زانو یکی از تجهیزلا مورد نیاز هر ورزشکاری به ویژه در رشته بدنسازی است. محافظ زانو از جنس مواد فشاری تولید می‌شود. وقتی آن‌ها را بپوشید، به سرعت تنگی و فشار آن‌ها را حس می‌کنید، اما این فشار نه تنها اذیت‌کننده نیست بلکه به افزایش جریان خون کمک می‌کند. در نتیجه زانوهای شما سریع‌تر گرم می‌شوند و شما را برای حرکات سنگین آماده می‌کنند. اگر در حال حاضر درد زانو دارید، زانوبند می‌تواند به کاهش تورم و درد زانو کمک کند و امکان می‌دهد که شما تمام ورزش خود را به پایان برسانید.

زانو بند

کش تمرینی BRF

تمرین محدودیت جریان خون (BFR) بر استفاده از وزنه های سبک و در عین حال محدود کردن گردش خون عضله در حین تمرین تمرکز دارد. BFR از نظر علمی ثابت شده است که باعث افزایش هیپرتروفی (رشد عضلانی) بدون اثرات شدید معمول در تمرینات با بار سنگین، می‌شود. در واقع، برخی مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از ۱۰٪ تا ۳۰٪ از ۱RM شما با BFR قابل مقایسه است با نتایجی که با استفاده از ۸۰٪ از ۱RM در وزنه‌برداری سنتی می‌توانید بدست آورید. بندهای محدود کننده جریان خون به طور ویژه طراحی شده‌اند تا در حین ارتقای هدف رشد عضلات شما، به طور ایمن و مؤثر جریان خون را محدود کنند. 

هالتر

هالتر یکی از ابزارهای مهم و حیاتی برای ورزش‌کاران بدنسازی است. این وسیله، یک قطعه تجهیزات اصلی در تمرینات ایستاده و خیلی از حرکات حرفه‌ای بدنسازی محسوب می‌شود. با استفاده از هالتر می‌توانید وزنه‌های سنگین را با استحکام و ایمنی بالا بلند کنید، تا بدن خود را در تمرینات مختلفی مانند شیلد، سرنشین، زیر بغل و سنگ زنی تقویت کنید. این ابزار باعث تقویت عضلات مخصوصاً عضلات هسته و عضلات مرکزی بدن می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا تناسب اندام و قدرت عضلات خود را افزایش دهید.

هالتر

مچ بند

مچ بند یکی از ابزارهای اساسی بدنسازی است که به طور گسترده برای حمایت از مچ‌ها و کاهش فشارهای ناشی از وزنه‌برداری استفاده می‌شود. این بند، در حین انجام تمرینات ورزشی که نیازمند پایداری و قدرت در مچ‌ها هستند، کمک می‌کند تا از آسیب دیدگی و زخمی شدن مچ‌ها جلوگیری شود. با قرار گرفتن مچ بند در اطراف مچ و فشردن مناسب آن، حمایت از استحکام و پایداری مفصل مچ به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی و افزایش عملکرد در تمرینات وزنه‌برداری ارائه می‌دهد.

مچ بند

کمربند اصلاحی کمر

به جای استفاده از دیورتیک ها، از کمربند اصلاح کمر استفاده کنید. کمربند صاف کننده کمر باعث کاهش وزن در ناحیه شکم شما می شود و به شما کمک می کند دسته های عشق و چربی کمر را از بین ببرید. اما می توانید از آن در سایر نواحی مشکل از جمله دست ها و پاهای خود نیز استفاده کنید. توصیه می کنیم از کمربند اصلاح کمر به عنوان بخشی از برنامه تمرینی خود استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که گرم کردن یک ناحیه و سپس ورزش آن گروه عضلانی می تواند باعث افزایش چربی سوزی شود.

کمربند ورزشی

دمبل

دمبل، یکی از تجهیزات بدنسازی مهم است که جزء وزنه‌های آزاد محسوب می‌شود و برای تقویت و افزایش قدرت ماهیچه‌های مختلف بدن به کار می‌رود. این وسیله با قیمت مناسبی به دسترس است و حجم کمتری نسبت به دیگر وسایل ورزشی دارد، از این رو در مکان‌های مختلف از باشگاه تا منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از دمبل‌ها دارای وزن‌های ثابت هستند، اما برخی از آن‌ها قابلیت تنظیم وزن را دارند که می‌توان به آن‌ها وزن اضافه کرد. استفاده از دمبل‌ها در تمرینات مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا تنوع بیشتری در حرکات و تمرینات ورزشی خود داشته باشید.

کتل بل

کتل ‌بل، یک وزنه‌ی سنگین که شبیه به یک گلوله فلزی با دستگیره‌ای است، به عنوان یک ابزار بسیار موثر و چندمنظوره در بدنسازی و تمرینات قدرتی استفاده می‌شود. این وسیله وزنه‌ای به اندازه‌ها و سایزهای مختلف در دسترس است و برای انواع تمرینات از جمله تمرینات مقاومتی و تمرینات قدرتی مفید است. کتل‌بل برای تمریناتی که با دمبل قابل اجرا نیستند، به خصوص موثر است. این ابزار ورزشی متناسب با نیازهای تمرین‌های مختلف، یک گزینه مناسب و کارآمد برای تمرینات بدنسازی و تقویت عضلات است.

 

کتل بل

میله EZ

میله EZ یا میله هالتر خم، یک وسیله بسیار مفید و پرکاربرد در تمرینات ورزشی است. این میله دارای یک منحنی خمیده است که معمولاً از جنس فولاد ساخته شده است. این منحنی‌ها به دو صورت بر روی میله قرار دارند که این امر باعث راحتی بیشتر در انجام تمریناتی مانند پاورلیفتینگ، بدنسازی و تمرینات مخصوص عضله‌سازی می‌شود. این وسیله به خصوص برای کسانی که دارای مشکلات در مچ و مفاصل هستند، امکان انجام حرکات با حفظ کمترین فشار و استرس را فراهم می‌کند. این امکان به افراد کمک می‌کند تا تمرینات خود را با راحتی بیشتر و بدون آسیب دیدن مفاصل انجام دهند.

 

سخن آخر

بدنسازی نیازمند تعهد و تجهیزات مناسب است. از دمبل‌ها و کتل بل‌ها تا میله‌ها و لباس‌های ورزشی، تجهیزات مختلفی برای انجام تمرینات ورزشی در باشگاه بدنسازی وجود دارد. این تجهیزات نقش حیاتی در بهبود عملکرد، افزایش استحکام و توسعه عضلات دارند. بنابراین، انتخاب و استفاده از تجهیزات مناسب به شدت توصیه می‌شود. با این حال، تجهیزات مورد نیاز ممکن است بسته به اهداف و نیازهای شخصی متفاوت باشد. در هر صورت، این تجهیزات از اهمیت چشمگیری برای افرادی که قصد ورود به دنیای بدنسازی را دارند، برخوردارند.

 

 

برند ساتیا اسپرت تولیدات لباس‌های ورزشی زنانه با کیفیت و متنوع را با هدف حمایت از تولید داخل ارائه نمود و با توجه به اوضاع معیشتی مردم، تمام تلاشمان بر این بوده که بتوانیم اقتصادی‌ترین قیمت‌ها را با بالاترین کیفیت برای محصولات در نظر بگیریم و لازمه این امر هم حذف واسطه‌های موجود در بازار بود تا بتوانیم در این شرایط با هزینه ای معقول، کیفیتی که حق مصرف کننده می‌باشد را برای محصولات ورزشی خود داشته باشیم.

آدرس دفترمرکزی: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، نبش کوچه نوروزی، جنب بانک پاسارگاد، پلاک ۱۹۶۵، ساختمان صدف، طبقه ۴، واحد ۱۱

همه درگاهای بانکی

تمامی درگاه‌های پرداخت

اینماد

دارای نماد اعتماد